Jag gjorde hälften av receptet därav fick jag bara 10st. Många bars idag innehåller otroligt mycket socker och sötningsmedel och jag vill hålla mig borta från det så mycket som möjligt så igår kväll tog jag tag i saker med egna händer och bakade nyttiga och goda proteinbars.

8656

Krispiga jordnötsbars är riktigt enkelt att göra, ger bra med energi och är helt perfekta att ha ta med när man behöver ett nyttigt och snabbt snack i farten. Det här 

Gör så här: Ställ ugnen på 130 grader. Rör ihop alla ingredienserna i en skål, platta ut på … Lättgjorda och veganska chokladpraliner med jordnötssmör, smält choklad och kokosolja! Visa detaljer | Kommentera receptet Tid: 25 minuter + tid för att kallna Här är mitt egna recept på mina aapgoda proteinbars! Utan chokladen, som e valfri (lika goda utan) innehåller de NADA socker!

Egna proteinbars jordnötssmör

  1. Tillfallig trafikomlaggning skylt
  2. Mdr iso 9001

har jag ett recept med jordnötssmör. (samt havregryn, proteinpulver, lite honung, nötter, russin o linfrön) Ena sonen är allergisk mot jordnötter,  18 feb Recept på 3 proteinbars – choklad, jordnötssmör & lakrits. Gjorde ett gäng egna protein-energi-bars för att ha när jag åker längdskidor. proteinbars recept Matrecept, Jordnötssmör, Efterrätter, Nyttig Mat, Plockmat, Jordnötssmör Med Choklad. Besök Recept: Gör egna proteinbars – utan socker. Det här är ett recept på hur du kan baka dina egna proteinbars. De passar väldigt bra som ett proteinrikt mellanmål, och är enligt mig både goda och mättande.

Tillsätt jordnötssmör, vanilj, honung och salt och kör till en jämn smet. 2. Proteinbars med olika smaker. Tillagningstid: 1 timme och 30 minuter. Havrecrunch-bars.

Smält kokosoljan, jordnötssmöret och honungen försiktigt i en kastrull. Blanda i kaffet i kastrullen och häll allt i bunken med de torra ingredienserna.

Jag har länge tänkt att jag borde göra egna rawbars att ha till hands när suget slår på eller energin känns låg. Ibland köper jag det i butik och betalar en.

Egna proteinbars jordnötssmör

Blanda dem i bunken med jordnötssmör. Tillsätt vatten tills det blir en fin och krämig konsistens. Hemmagjorda proteinbars (10 stycken) 200 g proteinpulver; 100 g havregryn; Ca 1 dl mjölk (det går även bra med vatten) 50 g jordnötssmör; 50 g honung (kan bytas ut mot sirap) 30 g kakao; 30 g mörk choklad att täcka barsen med (kan uteslutas) Proteinbars Recept #2 . Ger ca 4 bars.

Egna proteinbars jordnötssmör

Klarar sig i en vecka i rumstemperatur, eller upp till tre månader i frysen. Du behöver: 1 ¾ dl jordnötssmör ¾ dl honung 2 msk kokosolja 5 dl havregryn 1 ¼ dl proteinpulver med vaniljsmak 3 msk krossade linfrön ¼ tsk mald kanel ¼ tsk salt 45 g (cirka lite mer än 1 dl) havregryn. 18 g (cirka 1 msk) mandel- eller jordnötssmör. 45 g (cirka 3 msk) osötad äppelmos. 90 g (cirka 2 ½ dl) proteinpulver gjort av vassle med chokladsmak. 12 g (cirka 2 msk) kakao.
Trafikskyltar betydelse

Bars fyllda med dadlar, vanilj, mandlar, kakao mm. Men helt utan Topping: Jordnötssmör med kokos, pumpakärnor eller vad du känner för! Här kan man. Recept på 3 proteinbars – choklad, jordnötssmör & lakrits.

Du kan givetvis  Gör egna proteinbars med smak av cookie dough, det är enklare och godare än du kanske tror.
Klimakteriet klåda

Egna proteinbars jordnötssmör




Blanda alla torra ingredienser: havregryn, kokosflingor, chiafrön, solroskärnor/pumpakärnor, nötsmul, hackad frukt och salt. Värm sirap/honung, jordnötssmör 

De behöver inte gräddas i ugnen. Klarar sig i en vecka i rumstemperatur, eller upp till tre månader i frysen. Du behöver: 1 ¾ dl jordnötssmör ¾ dl honung 2 msk kokosolja 5 dl havregryn 1 ¼ dl proteinpulver med vaniljsmak 3 msk krossade linfrön ¼ tsk mald kanel ¼ tsk Det här är ett recept på hur du kan baka dina egna proteinbars. De passar väldigt bra som ett proteinrikt mellanmål, och är enligt mig både goda och mättande.